Algemene verkoopvoorwaarden

GEZONDHEIDSBELEID - REGLEMENT ZWEMBAD in La Chabetaine - ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN
In overeenstemming met de geldende wetgeving is het dragen van een masker niet langer verplicht in ons pension .
Gezondheid Veiligheid : Uw gezondheid blijft onze prioriteit, we nemen de nodige hygiënemaatregelen om u in de best mogelijke veiligheid te ontvangen. Netheid is en blijft voor ons altijd het essentiële criterium. Maar het is des te belangrijker omdat we er allemaal naar streven de verspreiding van Covid-19 te verminderen. Binnen onze accommodatie moeten de door de FOD Volksgezondheid aanbevolen sanitaire maatregelen worden gerespecteerd, in het bijzonder wat betreft het aantal gasten per accommodatie: hiervoor gelden dezelfde regels als voor besloten bijeenkomsten in residentie.
Barrière gebaren :We zullen de regels van fysieke afstand respecteren en we verwelkomen je op minimaal 1,50 meter afstand. We zullen een masker en handschoenen dragen om u te verwelkomen. Uw ontsmette sleutels worden u op een dienblad overhandigd, een dispenser voor hydroalcoholische gel en tissues zijn verkrijgbaar bij de receptie en voor de kamers. Je wordt voorzichtig uitgenodigd om met je persoonlijke wasbare mondkapje te komen.
Aankomst en vertrek : in onderling overleg worden tijdslots vastgelegd voor uw aankomst (tussen 17.00 uur en 21.00 uur) en voor uw vertrek (tussen 8.00 uur en 10.00 uur) om het contact zoveel mogelijk te beperken.
Registratie : uw contactgegevens worden bij aankomst geregistreerd en gedurende 14 dagen na vertrek bewaard om, indien nodig, eventuele latere contactopsporing in het kader van de traceerbaarheid door de bevoegde autoriteiten te vergemakkelijken. Bij aankomst wordt een kopie van de identiteitskaart of het paspoort van elke reiziger gevraagd. In overeenstemming met de AVG kunnen deze gegevens alleen dit doel dienen;tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Klanten die dit weigeren, wordt de toegang tot onze accommodatie ontzegd.
Als u een reiziger bent die mogelijk besmet is met COVID-19, ademhalingssymptomen vertoont of in contact bent geweest met een persoon die besmet is met Covid-19 in de 14 dagen voorafgaand aan uw verblijf in La Chabetaine, moet u uw verblijf uitstellen. . Als een persoon bij aankomst gezondheidsproblemen vertoont die wijzen op COVID-19, zullen we hem helaas de toegang tot onze accommodatie moeten weigeren.Accommodatie : ons pension heeft geen extra opklapbed. Onze kamers zijn voor 2 personenmaximaal, behalve de Aurore-kamer die plaats biedt aan een 3e persoon op een slaapbank (90x200cm) geschikt voor een kind onder de 15 jaar.
Schoonmaken : Er wordt dagelijks een overschilderservice uitgevoerd, met een verschoning van het linnengoed na de 3e nacht van het verblijf. De schoonmaak van de kamers gebeurt tussen 10.00 uur en 13.00 uur, huurders worden verzocht hun kamer gedurende deze tijd te verlaten zodat wij dit kunnen doen, behalve op afspraak Versterkte schoonmaak wordt door ons uitgevoerd, met het dragen van maskers en handschoenen . Woonruimtes, slaapkamers en badkamers worden minimaal 20 minuten gelucht en daarna gereinigd met water en zeep. Desinfectie van oppervlakken (tafel, nachtkastje, deurklink, schakelaars, wc-bril, vloer, oprit, klein apparaat gebruikt als afstandsbediening, broodrooster, soepmixer, etc.) met water dat 1% bleekmiddel bevat of een alcoholoplossing van 70%. Gemeenschappelijke ruimtes en risicogebieden (deurklinken, trapleuningen, schakelaars etc.)wordt twee keer per dag ontsmet.
Beddengoed en badlinnen : Het wassen van bed- en badlinnen gebeurt in wascycli op minimaal 60°, drogen buiten of in de droger, strijken gebeurt thuis.
Vaatwerk en bestek : gemaakt door wascycli in de vaatwasser op minimaal 60°.
Documentatie, brochures, boeken, bordspellen, tafeldecoraties : zijn op advies van het Ministerie van Volksgezondheid uit onze accommodatie verwijderd. Adressen, informatie en activiteiten in de regio vind je op: https://www.lachabetaine.be/activites-et-adresses-importantes/
Uw ontbijt : 8.00 - 9.30 uur (behalve op afspraak)
Zwembad: Reglement B&B La Chabetaine mei 2022

  1. Een mobiel terras Rolling-Deck® dekt en beveiligt het zwembad van La Chabetaine buiten de openingsuren (conform norm NF P90-308).Het openen en sluiten van het mobiele terras wordt uitsluitend beheerd door de eigenaars die zich het recht voorbehouden om de toegang om dwingende redenen te blokkeren.
  2. Toegang : via de portiek links van de hoofdingang en de oprit die naar het poolhouse leidt. Buiten de openingstijden van het zwembad is de portiek afgesloten.
  3. Openingstijden zwembad : Het zwembad is alleen in het seizoen geopend, elke dag van 10.30 uur tot 13.30 uur en van 15.00 uur tot 19.00 uur, behalve in bijzondere omstandigheden of bij slecht weer. Buiten deze tijdsloten zijn gebruikers verplicht het zwembad te verlaten zodat wij onderhouds-, schoonmaak- en desinfectiewerkzaamheden kunnen uitvoeren.
  4. Het zwembad is onbewaakt en verboden voor kinderen zonder begeleiding van een verantwoordelijke volwassene.
  5. Baby's moeten speciale zwembadluiers dragen.
  6. Het gebruik van het buitenzwembad is op eigen risico, wij wijzen alle verantwoordelijkheid af in geval van een ongeval, diefstal of schade aan eigendommen in het water, in het poolhouse, op de terrassen of in de tuin. .
  7. Het gebruik van het zwembad is alleen voorbehouden aan personen die in La Chabetaine verblijven en alleen als de klanten geen symptomen hebben die in verband kunnen worden gebracht met Covid-19 of als ze niet in contact zijn geweest met een persoon met Covid-19 of een persoon. met symptomen die doen denken aan Covid-19 in de 14 dagen voorafgaand aan hun verblijf.
  8. De toegang tot het zwembad is verboden: - Personen in staat van dronkenschap of onder invloed van drugs - Personen of groepen die de orde verstoren of een gevaar voor de veiligheid vormen - Personen die deze voorschriften weigeren na te leven - Personen met of vermoedelijk besmettelijke ziekten -Voor mensen met open wonden, maar ook voor mensen met huidproblemen.
  9. Toegang tot het zwembad en het gebruik van sanitaire voorzieningen is verboden voor niet-klanten.
  10. Toegang tot de technische ruimte van het poolhouse is totaal verboden voor klanten.
  11. Hydro-alcoholische gel en zeepdispenser zijn beschikbaar in het poolhouse.
  12. Desinfectie van de handen van de gebruikers is verplicht bij de ingang van het openluchtbad.
  13. Een badmuts is niet verplicht, maar mensen met lang haar moeten deze vastbinden of een badmuts dragen .
  14. Handen dienen voor en na toiletbezoek gewassen te worden.
  15. Verplichting voor elke zwemmer om voor en na gebruik van het zwembad een buitendouche te nemen met voetspoeling.
  16. Respect voor de fysieke afstand van 1,5m in en rond het zwembad alsook in de gemeenschappelijke ruimtes. In het zwembad moet de vereiste afstand in acht worden genomen of zelfs onafhankelijk worden gegarandeerd.Vermijd groepsvorming, vooral aan de randen van het zwembad, op de ligplaats en op de trappen.
  17. Het is verboden om rond en in het zwembad te drinken en te eten.
  18. Kauwgom kauwen is verboden in het zwembad.
  19. Sprongen en duiken in het zwembad zijn verboden.
  20. In de gemeenschappelijke ruimtes is het dragen van een mondkapje verplicht. Alle klanten moeten een masker bij zich hebben.
  21. Een verplichte persoonlijke zwembadhanddoek moet door de klant worden meegebracht en moet op de strandstoel worden gelegd. Mogelijk verhuuraanbod:badlaken tegen een toeslag van € 4/persoon/verblijf en/of badjas tegen een toeslag van € 6,00/verblijf. Terug te geven aan het einde van het verblijf of als een wijziging noodzakelijk is.
  22. Degene die schade veroorzaakt, wordt wettelijk verantwoordelijk gehouden en gevraagd de schade te vergoeden.

Onze gasten zijn een integraal onderdeel van ons gezondheidsbeleid: de maximale voorzorgsmaatregelen worden genomen voor de veiligheid van onze reizigers, wederzijds vragen we iedereen om ons te helpen een gezonde omgeving te behouden voor u en voor de mensen die zullen volgen. Gelieve vertrekkende gasten te informeren als ze binnen 14 dagen na hun verblijf ziek worden. Wij hechten veel belang aan de wensen van onze klanten, als u vragen heeft, speciale verwachtingen, laat het ons weten, wij zullen proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden. Deze regels zijn gebaseerd op de richtlijnenaanbevolen door de National Health Office zullen waarschijnlijk veranderen afhankelijk van de evolutie van de pandemie en waaraan we ons zullen moeten onderwerpen voor het welzijn van iedereen.
Bedankt voor uw medewerking en uitstekend verblijf in La Chabetaine. Terwijl we zorgen voor een rustgevende sfeer die bevorderlijk is voor ontspanning, rust en uw welzijn, nemen we alle nodige maatregelen om de verspreiding van Covid19 tegen te gaan.
Uw gastheren kunnen, ondanks alle zorg die is besteed aan de bestrijding van het virus, niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige besmetting buiten hun macht.
Bea en Aline
A. TOEPASSELIJKE BEPALINGEN EN AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN van de kamers van "LA CHABETAINE"
1 . VOORWERPDeze algemene voorwaarden ('Verkoopvoorwaarden') verbinden de natuurlijke of rechtspersoon ('De klant'/'U/Uw'/'Uw') die een reservering maakt ('Reservering') en de dienstverlener van tijdelijke accommodatie wiens naam verschijnt in uw bevestigingsmail ('De Bevestiging') ('Eigenaar/'Wij/Onze/Onze'). Deze verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan de bevoegde rechtbanken onder de voorwaarden van het gemeen recht en zijn uitsluitend van toepassing op alle reserveringen die in onze vestiging worden gemaakt.
Deze algemene voorwaarden definiëren de rechten en plichten van de partijen in het kader van de reservering op afstand van diensten aangeboden door onze vestiging, waarvan de details worden vermeld in dit reserveringsbevestigingsdocument. Ze regelen alle stappen die nodig zijn voor de reservering en de opvolging van de reservering tussen de contractpartijen.De klant erkent deze algemene verkoopvoorwaarden en de verkoopvoorwaarden van het gereserveerde tarief, toegankelijk op ons reserveringsplatform via elloha.com, te hebben gelezen en aanvaard. Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen via ons reserveringsplatform.
U bevestigt dat u ouder bent dan achttien (18) jaar en het recht en de wettelijke bevoegdheid hebt om uw reservering te maken en te betalen, nadat u de gebruiksvoorwaarden met alle clausules hebt gelezen uiterlijk bij het betalen van de aanbetaling, het boeken of het in bezit nemen van de kamer. U bevestigt tevens dat u de verwerking van uw persoonsgegevens aanvaardt in het kader van het beheer van onze gastenkamers. Wij certificeren dat het gehuurde goed voldoet aan Boek III van het Waalse Wetboek van Toerisme met betrekking tot de brandnormen voor lokale toeristische logies.
2. RESERVERING: De klant kiest de diensten die op ons reserveringsplatform worden aangeboden.Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsmethoden van de diensten die beschikbaar zijn op ons boekingsplatform en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben gevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en hun geschiktheid voor zijn behoeften, zodat onze aansprakelijkheid hiervoor niet kan worden ingeroepen. De reservering wordt geacht te zijn aanvaard door de klant aan het einde van het reserveringsproces.
3. RESERVERINGSPROCES
Reserveringen door de klant worden gemaakt via het gedematerialiseerde reserveringsformulier dat online toegankelijk is op ons reserveringsplatform. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van de reserveringsvoucher. De klant stemt ermee in om, voorafgaand aan elke reservering, de gevraagde informatie op de voucher of het reserveringsverzoek in te vullen. De klant verklaart de waarheidsgetrouwheid en nauwkeurigheid van de verstrekte informatie.Na de definitieve keuze van de te reserveren diensten, omvat de reserveringsprocedure met name de invoer van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, raadpleging en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden en de verkoopvoorwaarden van de gereserveerd tarief vóór de validatie van de reservering en ten slotte de validatie van de reservering door de klant.
4. BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
Ons reserveringsplatform bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant door onverwijld een e-mail te sturen. In het geval van een online boeking, geeft de bevestiging van ontvangst van de reservering per e-mail een samenvatting van het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het geselecteerde tarief, aanvaard door de klant, de datum van de gemaakte reservering , informatie met betrekking tot de dienst na verkoop, evenals het adres van de vestiging van de verkoper waar de klant zijn klachten kan indienen.
5. VERBRUIK VAN DE DIENST:In toepassing van de geldende regelgeving zal de klant bij aankomst worden gevraagd om een politieformulier in te vullen. Hiervoor wordt de klant gevraagd een identiteitsbewijs voor te leggen om te controleren of hij het politieformulier al dan niet moet invullen. Elk gedrag dat in strijd is met de goede zeden en de openbare orde zal ertoe leiden dat het etablissement de klant vraagt het etablissement te verlaten zonder enige vergoeding en/of zonder enige terugbetaling indien de betaling reeds is verricht. Huishoudelijk reglement, de klant aanvaardt en verbindt zich ertoe deze te respecteren. In geval van niet-naleving door de klant van een van de bepalingen van het huishoudelijk reglement, is het etablissement verplicht de klant uit te nodigen het etablissement te verlaten zonder enige vergoeding en of zonder enige terugbetaling indien een reglement al is uitgevoerd .
Het organiseren van studentenfeesten, vrijgezellenfeesten etc. is verboden.
6. AANKOMST, VERTREK EN DUUR VAN HET VERBLIJF:De klant dient zich op de aangegeven dag en op de aangegeven tijden aan te bieden. Op grond van een wettelijke verplichting zal de klant bij aankomst worden gevraagd om de informatie door te geven die nodig is voor de controle van reizigers (contactgegevens, identiteitsnummer, enz.).
In geval van late of vertraagde aankomst dient de klant de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen. Indien de klant niet is verschenen binnen het uur volgend op de dag en het tijdstip van aanvang van het verblijf, vervalt de reservering en kan de eigenaar over zijn gastenkamers beschikken. De borg blijft bij de eigenaar die zich het recht voorbehoudt om het saldo van de prijs van de accommodatie op te eisen.
Aankomst- en vertrektijden: Uw kamer staat voor u klaar van 17.00 uur tot 20.00 uur. Het moet op de dag van uw vertrek uiterlijk om 10.00 uur worden vrijgegeven. Wij danken u voor het doorgeven van uw aankomst na 20.00 uur of voor 17.00 uur.Bij gebrek aan voorafgaand akkoord kan elke aankomst of vertrek buiten deze uren worden onderworpen aan een extra factuur van 10 euro per kamer en per begonnen uur.
Het ontbijt kan van 07.30 uur tot 09.30 uur geserveerd worden in de gedeelde keuken, tenzij anders overeengekomen met de eigenaar. We danken u dat u ermee akkoord gaat om het gewenste schema te specificeren en ons minstens 48 uur voor aankomst op de hoogte te stellen als iemand bepaalde voedselallergieën of -intoleranties heeft.
Bij een reservering voor bepaalde tijd van meer dan 15 dagen, of voor onbepaalde tijd, zullen partijen gezamenlijk een inventaris opmaken. De klant die een reservering maakt bij een eigenaar voor een bepaalde periode kan in geen geval aanspraak maken op enig recht om langer in het pand te blijven dan de voorziene periode. Toewijzing of onderverhuur is verboden.
7. AANSPRAKELIJKHEID:We doen ons best om het type accommodatie dat wordt aangeboden, de locatie van ons etablissement, het comfortniveau en de belangrijkste kenmerken, de certificering en toeristische classificatie te beschrijven in overeenstemming met de geldende regelgeving, maar we kunnen u niet vertellen dat Onze diensten voldoen op welke manier dan ook aan uw verwachtingen.
De foto's die op ons boekingsplatform worden gepresenteerd, zijn niet contractueel. Zelfs als al het mogelijke wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de foto's, grafische afbeeldingen en de teksten die worden weergegeven om de gepresenteerde etablissementen te illustreren, een zo nauwkeurig mogelijk overzicht geven van de aangeboden diensten, kunnen er afwijkingen optreden tussen het tijdstip van de reservering en de dag van de reservering. reservering verbruik van de dienst. Als u vragen heeft over de specifieke accommodatievoorwaarden en diensten die door ons etablissement worden aangeboden, nodigen wij u uit om vóór de annuleringsdeadline rechtstreeks contact met ons op te nemen en wij zullen ons best doen om ze te beantwoorden.Wij zijn niet aansprakelijk jegens u voor de niet-nakoming van een van de verplichtingen die op ons rusten onder deze, die niet onze schuld zou zijn (fraude, verkeerde voorstelling van zaken, enz.), of die het gevolg zou zijn van het optreden van een geval van geweld overmacht. In elk geval zal onze aansprakelijkheid niet hoger zijn dan het bedrag dat we hebben geïnd voor uw boeking.
Wij streven ernaar om alle zorg en toewijding uit te oefenen die redelijkerwijs nodig is voor de juiste uitvoering van onze verplichtingen. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige gevolgschade (inclusief gederfde winst, gederfde inkomsten, geldverlies, tijdverlies, gemiste kansen of enige andere fout of schade) die niet rechtstreeks door ons is veroorzaakt) of die wij niet konden redelijkerwijs voorzien.
U bent aansprakelijk voor alle schade, verlies of nadeel geleden door Onze vestiging als gevolg van schuld (handelen of nalaten) of nalatigheid van Uw kant. In dit geval stemt u ermee in ons rechtstreeks elk bedrag te betalen dat redelijkerwijs nodig is om dergelijke door u veroorzaakte schade te herstellen.We behouden ons het recht voor om uw reservering onmiddellijk en zonder restitutie te annuleren, in het geval dat uw gedrag tijdens het verblijf niet meer redelijk is en/of leidt tot ernstige klachten van het personeel van het etablissement of van andere klanten van het etablissement.
Het etablissement kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de niet-uitvoering of slechte uitvoering van de reservering in geval van overmacht, te wijten aan een derde partij, vanwege de klant, met name de onbeschikbaarheid van het internetnetwerk, de onmogelijkheid van toegang tot de website , inbraak van buitenaf, computervirussen of in geval van vooruitbetaling die niet is toegestaan door de bank van de toonder. Elke reservering of betaling die onregelmatig, ondoeltreffend, onvolledig of frauduleus is om een reden die te wijten is aan de klant, zal leiden tot de annulering van de bestelling op kosten van de klant, onverminderd eventuele civielrechtelijke of strafrechtelijke acties tegen laatstgenoemde.
8. KLACHTEN:
Klachten met betrekking tot het niet of slecht uitvoeren van de gereserveerde diensten moeten, op straffe van uitsluiting, binnen acht dagen na de datum van vertrek uit de vestiging schriftelijk onder onze aandacht worden gebracht.
9. PRIJZEN OF TARIEVEN
De prijzen met betrekking tot de reservering van diensten worden voor en tijdens de reservering aangegeven.
Op bepaalde data zijn er soms lagere tarieven beschikbaar op ons Platform voor een bepaald verblijf, product of dienst. Deze lagere tarieven kunnen echter onderworpen zijn aan specifieke voorwaarden en beperkingen, met name met betrekking tot annulerings- en niet-restitutievoorwaarden. Raadpleeg zorgvuldig de informatie over het product, de dienst of de reservering om kennis te nemen van de genoemde voorwaarden voordat u uw reservering maakt.
De prijzen worden aan de klant bevestigd in het bedrag inclusief belasting, in de handelsvaluta van het etablissement, en zijn alleen geldig voor de duur aangegeven op het boekingsplatform.Als de afschrijving in het etablissement wordt gedaan in een andere valuta dan die bevestigd op de reservering, zijn de wisselkosten de verantwoordelijkheid van de klant. Alle reserveringen, ongeacht hun oorsprong, zijn betaalbaar in de lokale valuta van het etablissement, tenzij specifieke bepalingen ter plaatse zijn aangegeven. Tenzij anders vermeld op het boekingsplatform, zijn aanvullende diensten niet bij de prijs inbegrepen. Belastingen (lokale belastingen, toeristenbelasting, enz.), indien van toepassing, vermeld op de tarievenpagina, dienen ter plaatse ter plaatse en in contanten (euro's) aan het etablissement te worden betaald. Elke wijziging of invoering van nieuwe wettelijke of reglementaire belastingen opgelegd door de bevoegde autoriteiten zal automatisch worden doorberekend in de prijzen vermeld op de factuurdatum.
10. VOORUITBETALING - BETALING - NO SHOW - BELANGRIJKE INFORMATIE:
De klant deelt zijn bankgegevens mee als garantie voor de reservering behalve voorwaarden of speciale tarieven, met een creditcard of een privébankkaart (Visa, Mastercard, American Express, Diners Club... volgens de mogelijkheden die worden geboden door het reserveringsplatform van het etablissement. ) door rechtstreeks in het daarvoor bestemde gebied (invoer beveiligd door SSL-codering) het kaartnummer, zonder spaties tussen de cijfers, en de geldigheidsdatum ervan aan te geven (er wordt gespecificeerd dat de gebruikte bankkaart geldig moet zijn op het moment van het verbruik van de dienst) en het visuele cryptogram. Hij moet zich bij het etablissement melden met de creditcard waarmee hij de reservering kon garanderen. De afschrijving van de betaling wordt tijdens het verblijf in het etablissement gedaan, behalve in het geval van voorwaarden of speciale tarieven waar de gedeeltelijke of volledige afschrijving van de betaling tijdens de reservering wordt gedaan. Deze vooruitbetaling wordt een aanbetaling genoemd.In geval van no-show (reservering niet geannuleerd - klant niet aanwezig) van een reservering gegarandeerd met een creditcard, zal het etablissement de klant als forfaitaire schadevergoeding debiteren van het bedrag vermeld in zijn algemene voorwaarden en bijzondere verkoopvoorwaarden . Ons etablissement heeft gekozen voor elloha.com/stripe.com om online betalingen met creditcard te beveiligen. De geldigheid van de betaalkaart van de klant wordt geverifieerd door stripe.com. Er kan om verschillende redenen een weigering van de betaalkaart zijn: gestolen kaart, geblokkeerde kaart, plafond bereikt, invoerfout... Bij een probleem moet de klant enerzijds contact opnemen met zijn bank en anderzijds met de vestiging hand om zijn reservering en zijn betalingswijze te bevestigen. In het geval van een tarief dat onderhevig is aan online vooruitbetaling, wordt het vooruitbetaalde bedrag, de aanbetaling, afgeschreven op het moment van boeking.
11. LAATSTE BETALING
Elk door de huurder verschuldigd bedrag dat tien dagen na de vervaldag niet is betaald, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling ten gunste van de verhuurder een intrest opleveren van 1% per maand vanaf de vervaldag, de intrest van elke begonnen maand verschuldigd voor de hele maand.
Als u uw Boeking wilt bekijken, wijzigen of annuleren, raadpleeg dan de bevestigingsmail en volg de instructies daarin. Houd er rekening mee dat er voor elke annulering kosten in rekening kunnen worden gebracht, in overeenstemming met de annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden en dat het mogelijk is dat de (vooruit)betaalde bedragen niet worden terugbetaald. Wij raden u aan deze annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden goed door te lezen alvorens uw reservering te maken en eventuele toekomstige betalingen binnen de voor die reservering afgesproken termijnen te voldoen. In het geval van een late aankomst op de dag van inchecken of een uitgestelde aankomst naar de volgende dag, dient u ons (tijdig/onmiddellijk) op de hoogte te stellen, zodat wij hiervan op de hoogte zijn en uw reservering of kosten niet annuleren u voor no-show.
12.RESPECT VOOR PRIVACY: De klant wordt op elk formulier voor het verzamelen van persoonlijke gegevens geïnformeerd over de verplichte of optionele aard van de antwoorden door de aanwezigheid van een asterisk. De verwerkte informatie is bestemd voor de vestiging, elloha.com, haar entiteiten, haar partners, haar dienstverleners (en in het bijzonder aanbieders van online betalingsdiensten). De klant geeft elloha.com toestemming om zijn persoonsgegevens mee te delen aan derden, op voorwaarde dat deze communicatie verenigbaar blijkt te zijn met de uitvoering van de operaties van elloha.com in het kader van deze algemene voorwaarden en in verband met het Klantenbeschermingscharter persoonsgegevens. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsprovider stripe.com worden doorgegeven aan de bank van het etablissement, voor de uitvoering van het reserveringscontract.De klant wordt erop gewezen dat deze gegevensoverdracht daarom kan plaatsvinden in het buitenland dat geen adequate bescherming van persoonsgegevens heeft in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens. De klant stemt echter in met deze overdracht die nodig is voor de uitvoering van zijn reservering. Constellation SAS / Stripe.com hebben zich er in hun professionele hoedanigheid toe verbonden jegens de vestiging om alle beveiligings- en gegevensvertrouwelijkheidsmaatregelen te nemen voor genoemde gegevensoverdrachten.
13 . TOEKOMSTIGE CORRESPONDENTIE
Door een reservering te maken, stemt u ermee in om vóór uw incheckdatum een e-mail van ons te ontvangen met informatie over uw bestemming en aanbiedingen die relevant zijn voor uw verblijf (inclusief aanbiedingen van onze partners, als u ermee heeft ingestemd deze te ontvangen), en een e-mail die we u kunnen sturen na het einde van uw verblijf in het etablissement, en die u zal uitnodigen om onze vragenlijst met klantcommentaar in te vullen.
14. CONVENTIE VAN BEWIJS
De invoer van de vereiste bankgegevens, evenals de aanvaarding van deze algemene voorwaarden en de voucher of de reserveringsaanvraag, vormt een elektronische handtekening die tussen de partijen dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening. De geautomatiseerde gegevens die worden bijgehouden in de computersystemen van elloha.com. zullen onder redelijke veiligheidsomstandigheden worden bewaard en worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen. De klant wordt geïnformeerd dat zijn IP-adres is geregistreerd op het moment van boeking.
15. OVERMACHT
Onder overmacht wordt verstaan elke gebeurtenis buiten de partijen die zowel onvoorspelbaar als onoverkomelijk is en verhindert dat de klant of het etablissement alle of een deel van de verplichtingen voorzien in het contract nakomt. Worden beschouwd als gevallen van overmacht of toevallige gebeurtenissen die gewoonlijk worden erkend door de jurisprudentie van de Belgische Hoven en Rechtbanken.Elke partij kan niet aansprakelijk worden gesteld jegens de andere partij in geval van niet-nakoming van haar verplichtingen als gevolg van overmacht. Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat overmacht voor de partijen de uitvoering van hun wederzijdse verplichtingen opschort en dat elke partij de kosten van de daaruit voortvloeiende kosten draagt.
16. GEHEEL
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden, de verkoopvoorwaarden van het door de klant gereserveerde tarief en de voucher of de reserveringsaanvraag geven het geheel van de verplichtingen van de partijen weer. Geen enkele algemene of specifieke voorwaarde meegedeeld door de klant kan in deze algemene voorwaarden worden opgenomen. De documenten die de contractuele verbintenissen tussen de partijen vormen, zijn, in dalende volgorde van prioriteit, de voucher of de reserveringsaanvraag (inclusief de bijzondere voorwaarden van het gereserveerde tarief) en deze algemene voorwaarden. In geval van tegenstrijdigheid tussen het boekingsformulier en de algemene voorwaarden, zijn de bepalingen op het boekingsformulier de enige die van toepassing zijn op de betreffende verplichting.Deze algemene verkoopvoorwaarden via internet kunnen te allen tijde door de vestiging worden gewijzigd en/of aangevuld. In dat geval zal de nieuwe versie van de algemene verkoopvoorwaarden via internet door de vestiging online worden gezet. Zodra deze op internet is geplaatst, is de nieuwe versie van de algemene verkoopvoorwaarden via internet automatisch van toepassing op alle klanten. 17. GEBRUIK EN BEZETTING VAN RUIMTES
De klant moet het rustige karakter van het pand respecteren en er gebruik van maken in overeenstemming met zijn bestemming. Hij zal rekening houden met de rust van de andere bewoners en de eigenaar. Ouders zullen er ook op toezien dat hun kinderen de leefregels van de plaats respecteren. De aandacht van de klanten wordt gevestigd op het feit dat minderjarigen die zich binnen het huis en de buitenkant ervan verplaatsen, onder de uitsluitende en volledige verantwoordelijkheid van hun ouders of personen die gezag over hen hebben, worden geplaatst.
Het gereserveerde verblijf is vastgelegd voor een bepaald aantal personen, inclusief baby's en jonge kinderen. Als het aantal klanten dit aantal overschrijdt, heeft de eigenaar het recht om de extra klanten te weigeren of om de klant te verplichten een andere kamer te reserveren (indien beschikbaar) om deze klanten te huisvesten, tegen de weergegeven prijs.
Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij niet-naleving van deze regel heeft de eigenaar het recht om de klant de toegang tot zijn kamer te weigeren. De weigering kan op geen enkele manier worden beschouwd als een wijziging of contractbreuk op initiatief van de eigenaar, zodat in geval van vertrek van de klant geen restitutie kan worden overwogen.
Wij informeren onze klanten die gevoelig zijn voor allergieën dat wij een kat en een hond hebben, maar dat zij geen toegang hebben tot de gastenkamers.
De klant wordt verzocht niet te roken of te eten in zijn kamer om ongelukken te voorkomen die de kwaliteit en sfeer van de accommodatie kunnen aantasten. Hij verbindt zich ertoe de kamer en het hem ter beschikking gestelde meubilair in goede staat terug te geven.
De toegang tot ons pension is strikt voorbehouden aan onze klanten. De opdrachtgever verbindt zich ertoe geen bezoekers in het pand te laten komen indien hij hiertoe niet uitdrukkelijk gemachtigd is. Bij niet-naleving van dit principe kan de reservering onmiddellijk worden beëindigd. Indien nodig zal het saldo van het verblijf dan volledig betaald moeten worden zonder enige vergoeding.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor verlies, diefstal en/of schade en/of letsel aan eigendommen en/of personen op het terrein, door welke oorzaak dan ook.
Al onze kamers zijn rookvrij.
18. DIEREN: De aanwezigheid van dieren is niet toegestaan in de gastenkamers.
19. VERZEKERING: De huurder bewoont het pand als een goed huisvader. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid op zich voor het gehuurde goed, de uitrusting en de grond die hem ter beschikking wordt gesteld. Hij vergoedt de verhuurder alle door hem gemaakte kosten en verbindt zich ertoe eventuele schade te melden.Door het gehuurde is de huurder wettelijk verplicht deze terug te geven in de staat waarin hij deze heeft ontvangen, ook in geval van brand (art. 1732, 1733 en 1735 BW). Indien van toepassing (zie bijzondere clausules) heeft de huurder zijn huuraansprakelijkheid gedekt door een BRANDverzekering van het type GLOBAL, zowel voor de huurrisico's (het gebouw) als voor de inboedel (meubels, enz.) die hem ter beschikking worden gesteld. Deze risico's kunnen worden gedekt door de uitbreiding "resort" van de BRANDverzekering van de huurder. De huurder wordt verzocht contact op te nemen met zijn verzekeraar om zijn contract te controleren.
20. ANNULERING – VROEG VERTREK:
Door een reservering te maken bij een accommodatie, erkent u dat u het annulerings- en no-showbeleid van de accommodatie hebt gelezen en ermee akkoord gaat, evenals eventuele aanvullende voorwaarden van die accommodatie die van toepassing kunnen zijn op uw reservering of tijdens uw verblijf, inclusief inclusief voor de door de vestiging geleverde diensten en/of producten.Hieronder staan de algemene annulerings- en no-showvoorwaarden per etablissement vermeld; ze worden ook opgeroepen tijdens het boekingsproces en in de bevestigingsmail van de boeking. Houd er rekening mee dat sommige tarieven of speciale aanbiedingen geen annulering of wijziging van de reservering toestaan. U wordt daarom uitgenodigd om de voorwaarden van ons etablissement te lezen voordat u uw reservering maakt. Reserveringen die een (gehele of gedeeltelijke) aanbetaling of vooruitbetaling vereisen, kunnen worden geannuleerd (zonder voorafgaande waarschuwing of ingebrekestelling) als het (de) gevraagde bedrag(en) (of saldi) niet volledig zijn ontvangen op de overeengekomen betalingsdatum, afhankelijk van de betalingsvoorwaarden van het etablissement en de bijbehorende reservering.
U wordt verantwoordelijk gehouden voor elke laattijdige betaling, onjuiste bank-, creditcard- of debetkaartgegevens, ongeldige creditcard/betaalkaart of onvoldoende saldo en u heeft geen recht op enige terugbetaling van vooruitbetalingen (niet-restitueerbaar), tenzij anders aangegeven in de ( vooruitbetalings- en annuleringsvoorwaarden.
Als u uw reservering wilt wijzigen of annuleren, raadpleeg dan de bevestigingsmail en volg de instructies daarin. Houd er rekening mee dat aan elke annulering kosten kunnen verbonden zijn, in overeenstemming met de annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden van de etablissementen en dat de (vooruit)betaalde bedragen mogelijk niet worden terugbetaald. Wij raden u aan deze annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden goed door te lezen alvorens uw reservering te maken en eventuele toekomstige betalingen binnen de voor die reservering afgesproken termijnen te voldoen.
De klant kan zijn reservering tot 15 dagen voor aankomst kosteloos annuleren.De klant moet het volledige bedrag betalen als hij binnen 14 dagen na aankomst annuleert.
Indien de annulering te wijten is aan de verhuurder, kan de verhuurder de huurder accommodatie van dezelfde of hogere kwaliteit aanbieden tegen de prijs van zijn reservering. Bij gebrek aan een dergelijk voorstel of in geval van weigering door de huurder, moet de verhuurder de huurder de betaalde aanbetaling terugbetalen, evenals het saldo van de prijs van het verblijf indien deze al is betaald, en hem ook een schadevergoeding betalen die gelijk is aan tot 20 % van de prijs van het verblijf. In geval van overmacht is echter geen schadevergoeding verschuldigd.
Indien de huurder niet binnen 24 uur na de op het contract vermelde aankomstdatum verschijnt, wordt het contract nietig verklaard, het bedrag van het verblijf blijft bij de verhuurder, de verhuurder kan over zijn eigendom beschikken.
Voortijdig vertrek van de huurder, om welke reden dan ook, brengt geen enkele terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de prijs van het verblijf met zich mee.
21. GESCHILLEN / Elke klacht met betrekking tot de inventaris moet worden ingediend
• onmiddellijk verwittigd aan de eigenaar,
• ingediend bij de Fédération des Gîtes de Wallonie per e-mail, fax of post binnen de drie dagen na aanvang van het verblijf.
Elke andere klacht met betrekking tot een verblijf kan worden gericht aan de Federatie, die bevoegd is om een voorstel tot minnelijke schikking te doen. Bij gebreke daarvan zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar het gebouw dat de kamers omvat gelegen, bevoegd.
© Federation of Gîtes de Wallonie asbl – Avenue Prince de Liège, 21/1 – 5100 Namen – +32 (0) 81 311 800 – www.gitesdewallonie.be

B. BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
Er wordt aan herinnerd dat de persoonlijke gegevens over u noodzakelijk zijn voor de verwerking van uw reserveringen. Deze informatie wordt vastgelegd in ons systeem en doorgegeven aan onze dienstverleners die de verwerking van uw reservering afhandelen. U hebt een permanent recht op toegang, rectificatie en verzet met betrekking tot informatie die op u betrekking heeft. Om dit recht uit te oefenen, moet u ons een brief sturen naar het adres dat op uw bevestiging staat vermeld.
De overdracht van uw gegevens aan onze dienstverleners is uitsluitend bedoeld om ons en onze dienstverleners in staat te stellen uw reservering te verwerken. Indien nodig kunnen Ons bedrijf en Onze Dienstverleners uw gegevens doorgeven binnen hun groep, in alle landen waar zij mogelijk actief zijn.