GEZONDHEIDSBELEID - ZWEMBADREGLEMENT bij La Chabetaine - ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN - AVG
Conform de huidige wetgeving is het dragen van een mondkapje in ons gastenverblijf niet langer verplicht .
Gezondheid en veiligheid : Uw gezondheid blijft onze prioriteit. Wij nemen de nodige hygiënemaatregelen om u in de best mogelijke veiligheid te kunnen verwelkomen. Schoonheid is en blijft voor ons het belangrijkste criterium. Maar het is des te belangrijker omdat we allemaal de verspreiding van Covid-19 willen beperken. De door de FOD Volksgezondheid aanbevolen gezondheidsmaatregelen moeten in onze accommodaties worden nageleefd, met name wat betreft het aantal gasten per accommodatie. Hiervoor gelden dezelfde regels als voor privébijeenkomsten in residenties.
Barrièregebaren : Wij respecteren de regels van fysieke afstand en zorgen ervoor dat u op minimaal 1,50 meter afstand van ons verblijft. Wij dragen een masker en handschoenen om u te verwelkomen. Uw gedesinfecteerde sleutels worden u op een dienblad overhandigd. Bij de receptie en voor de kamers vindt u een hydro-alcoholische geldispenser en tissues. Wij nodigen u uit om uw eigen wasbare masker mee te nemen.
Aankomst en vertrek : in overleg worden er tijdstippen afgesproken voor uw aankomst (tussen 17.00 en 21.00 uur) en voor uw vertrek (tussen 08.00 en 10.00 uur), om het contact zoveel mogelijk te beperken.
Registratie : Bij aankomst worden uw contactgegevens geregistreerd en 14 dagen na vertrek bewaard. Dit doen we om eventuele latere brononderzoeken door de bevoegde autoriteiten te vergemakkelijken. Bij aankomst is een kopie van de identiteitskaart of het paspoort van elke reiziger vereist. In overeenstemming met de AVG mogen deze gegevens uitsluitend voor dit doel worden gebruikt; tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen voor ander gebruik. Gasten die weigeren, wordt de toegang tot onze accommodatie ontzegd.
Bent u een reiziger die mogelijk besmet is met COVID-19, heeft u last van luchtwegklachten of bent u in de 14 dagen voorafgaand aan uw verblijf in La Chabetaine in contact geweest met iemand die COVID-19 heeft, dan dient u uw verblijf uit te stellen. Indien een persoon bij aankomst gezondheidsproblemen vertoont die kunnen wijzen op COVID-19, zullen wij hem/haar helaas de toegang tot onze accommodatie moeten weigeren. Accommodatie : ons gastenverblijf beschikt niet over een extra opklapbed. Onze kamers zijn voor 2 personenmaximaal, met uitzondering van de kamer Aurore, waar een 3e persoon op een slaapbank (90x200cm) kan verblijven, geschikt voor een kind jonger dan 15 jaar.
Schoonmaak : Er is een dagelijkse turndownservice beschikbaar en het linnengoed wordt na de derde nacht verschoond. De kamer wordt schoongemaakt tussen 10.00 en 13.00 uur. Tenzij anders overeengekomen, wordt van de huurders verwacht dat zij gedurende deze tijd hun kamer verlaten zodat wij de schoonmaak kunnen uitvoeren . Wij voeren intensieve reiniging uit, waarbij wij maskers en handschoenen dragen. Leefruimtes, slaapkamers en badkamers worden minimaal 20 minuten geventileerd en vervolgens gereinigd met water en zeep. Desinfectie van oppervlakken (tafel, nachtkastje, deurklink, schakelaars, toiletbril, vloer, leuning, kleine apparaten zoals afstandsbediening, broodrooster, soepmixer, etc.) met water met 1% bleekmiddel of een alcoholoplossing van 70%. Gemeenschappelijke ruimtes en risicogebieden (deurknoppen, trapleuningen, schakelaars, etc.)wordt tweemaal per dag gedesinfecteerd.
Bed- en badlinnen : Bed- en badlinnen worden gewassen op minimaal 60°C, buiten of in de droogtrommel gedroogd en thuis gestreken.
Servies en bestek : wassen in de vaatwasser op minimaal 60°C.
Op advies van het Ministerie van Volksgezondheid zijn documentatie, brochures, boeken, bordspellen en tafeldecoraties uit onze accommodaties verwijderd. Adressen, informatie en activiteiten in de regio vindt u op: https://www.lachabetaine.be/activites-et-adresses-importantes/
Uw ontbijt : 8.00 – 9.30 uur (tenzij anders overeengekomen)
Zwembad: Reglement B&B La Chabetaine mei 2022
- Een mobiel terras, Rolling-Deck®, overkapt en beveiligt het zwembad van La Chabetaine buiten de openingstijden (conform de norm NF P90-308).Het openen en sluiten van het mobiele terras wordt uitsluitend beheerd door de eigenaren, die zich het recht voorbehouden om de toegang om dwingende redenen te blokkeren.
- Toegang : via het portiek links van de hoofdingang en het pad dat naar het poolhouse leidt. Buiten de openingstijden van het zwembad is de poort gesloten.
- Openingstijden zwembad : Het zwembad is alleen in het seizoen geopend, elke dag van 10:30 tot 13:30 uur. en vanaf 15.00 uur tot 19.00 uur behalve in bijzondere omstandigheden of bij slechte weersomstandigheden. Buiten deze tijden dienen gebruikers het zwembad te verlaten zodat wij onderhouds-, reinigings- en desinfectiewerkzaamheden kunnen uitvoeren.
- Het zwembad is zonder toezicht en is verboden voor kinderen zonder begeleiding van een verantwoordelijke volwassene.
- Baby's moeten speciale zwemluiers dragen.
- Het gebruik van het buitenzwembad is op eigen risico. Wij wijzen alle verantwoordelijkheid af in geval van een ongeval, diefstal of schade aan eigendommen, hetzij in het water, in het poolhouse, op de terrassen of in de tuin.
- Het gebruik van het zwembad is uitsluitend voorbehouden aan personen die verblijven in La Chabetaine en alleen als de gasten geen symptomen hebben die kunnen wijzen op Covid-19 of als ze in de 14 dagen voorafgaand aan hun verblijf niet in contact zijn geweest met een persoon met Covid-19 of een persoon met symptomen die kunnen wijzen op Covid-19.
- De toegang tot het zwembad is verboden: - Aan personen die dronken zijn of onder invloed van drugs -Aan personen of groepen die de orde verstoren of een gevaar voor de veiligheid opleveren. - Aan personen die weigeren zich aan deze voorschriften te houden. - Aan personen die lijden aan een besmettelijke ziekte of van wie wordt vermoed dat zij daaraan lijden. - Aan personen met open wonden, alsmede aan personen met huidproblemen.
- Toegang tot het zwembad en gebruik van de toiletten zijn verboden voor niet-gasten.
- De toegang tot de technische ruimte van het poolhouse is voor klanten strikt verboden.
- In het poolhouse zijn hydro-alcoholische gel en zeepdispensers beschikbaar.
- Bij het betreden van het buitenbad dienen de handen van gebruikers te worden gedesinfecteerd.
- Een badmuts is niet verplicht, maar mensen met lang haar moeten het wel vastbinden of een badmuts dragen .
- Was uw handen voor en na toiletgebruik.
- Verplichting voor elke zwemmer om voor en na het gebruik van het zwembad een buitendouche te nemen en de voeten af te spoelen.
- Respect voor de fysieke afstand van 1,5 meter in en rond het zwembad en in de gemeenschappelijke ruimtes. In het zwembad dient men de vereiste afstand te respecteren of zelfstandig te waarborgen. Vermijd het vormen van groepjes, vooral aan de rand van het zwembad, in de ontspanningsruimte en op de trappen.
- Eten en drinken is verboden in en rond het zwembad.
- Kauwgom is verboden in het zwembad.
- Het is verboden om in het zwembad te springen of te duiken.
- Het dragen van een mondkapje is verplicht in gemeenschappelijke ruimtes. Alle klanten moeten een mondkapje dragen.
- De klant dient zelf een eigen badhanddoek mee te nemen en op de ligstoel te leggen. Te huur: badhanddoek tegen een toeslag van € 4,-/persoon/verblijf en/of badjas tegen een toeslag van € 6,00/verblijf. Aan het einde van uw verblijf of indien nodig, dient u dit bedrag terug te geven.
- Degene die schade veroorzaakt, wordt juridisch aansprakelijk gesteld en moet de schade vergoeden.
Onze gasten zijn een integraal onderdeel van ons gezondheidsbeleid: er worden maximale voorzorgsmaatregelen genomenWij werken er hard aan om de veiligheid van onze reizigers te waarborgen. Daarom vragen wij iedereen om ons te helpen een gezonde omgeving te creëren voor u en uw reisgenoten. Wij verzoeken vertrekkende gasten vriendelijk om ons te informeren indien zij binnen 14 dagen voor hun verblijf ziek worden. Wij hechten veel waarde aan de wensen van onze klanten. Als u vragen of specifieke verwachtingen heeft, laat het ons dan weten. Wij zullen proberen hier zo goed mogelijk op in te spelen, binnen onze mogelijkheden. Deze regels, gebaseerd op de richtlijnen van het Nationaal Bureau voor Gezondheid, kunnen veranderen afhankelijk van de evolutie van de pandemie en we zullen ons eraan moeten houden voor het welzijn van iedereen.
Hartelijk dank voor uw medewerking en wij wensen u een prettig verblijf in La Chabetaine. Terwijl we zorgen voor een rustgevende sfeer die bevorderlijk is voor ontspanning, rust en uw welzijn, nemen we alle nodige maatregelen om de verspreiding van Covid19 tegen te gaan.
Ondanks alle maatregelen die uw gastheer of gastvrouw neemt om het virus te bestrijden, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele besmettingen die buiten hun macht liggen.
Bea en Alin
A. TOEPASSELIJKE BEPALINGEN EN AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN van de gastenkamers in "LA CHABETAINE"
1 . DOEL Deze algemene voorwaarden ('Verkoopvoorwaarden') zijn bindend voor de natuurlijke of rechtspersoon ('De Klant'/'U/Uw'/'Van U') die een reservering maakt ('Boeking') en de tijdelijke accommodatieverlener wiens naam in uw bevestigingsmail staat ('De Bevestiging') ('Eigenaar/'Wij/Ons/Onze'). Deze Verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan de bevoegdheid van de bevoegde rechtbanken volgens de bepalingen van het gewoonterecht en zijn uitsluitend van toepassing op alle Reserveringen die in Onze vestiging worden gemaakt.
Deze algemene voorwaarden bepalen de rechten en plichten van de partijen in het kader van de reservering op afstand van diensten die door onze vestiging worden aangeboden, waarvan de contactgegevens in dit reserveringsbevestigingsdocument zijn vermeld. Zij regelen alle stappen die nodig zijn voor de boeking en de opvolging van de boeking tussen de contracterende partijen. De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopvoorwaarden en de verkoopvoorwaarden van het gereserveerde tarief, die toegankelijk zijn op ons reserveringsplatform via elloha.com, en deze te hebben geaccepteerd. Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle reserveringen die online via ons reserveringsplatform worden gemaakt.
U bevestigt dat u ouder bent dan achttien (18) jaar en dat u het recht en de wettelijke bevoegdheid hebt om uw reservering te maken en te betalen, nadat u de gebruiksvoorwaarden met alle clausules uiterlijk op het moment van betaling van de reserveringsaanbetaling of het betrekken van de kamer hebt gelezen. U bevestigt tevens dat u akkoord gaat met de verwerking van uw persoonsgegevens in het kader van het beheer van onze gastenkamers. Wij verklaren dat het gehuurde goed voldoet aan Boek III van de Waalse Toerismewet betreffende de brandveiligheidsvoorschriften voor plaatselijke toeristische accommodaties.
2. RESERVERING: De klant kiest de diensten die op ons reserveringsplatform worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de op ons boekingsplatform aangeboden diensten en de noodzakelijke en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de mate waarin deze aansluiten bij zijn behoeften. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering als geaccepteerd door de klant beschouwd.
3. RESERVERINGSPROCES
Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is op ons reserveringsplatform. De reservering wordt geacht tot stand te zijn gekomen zodra wij het reserveringsformulier hebben ontvangen. De klant verbindt zich ertoe om, voorafgaand aan elke reservering, de op de voucher of de reserveringsaanvraag gevraagde gegevens in te vullen. De klant verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Na de definitieve keuze van de te boeken diensten, omvat de boekingsprocedure met name het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om een garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden en de verkoopvoorwaarden van het gereserveerde tarief alvorens de boeking te bevestigen en ten slotte het valideren van de boeking door de klant.
4. ONTVANGSTBEVESTIGING VAN DE RESERVERING
Ons boekingsplatform bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant door onverwijld een e-mail te sturen. Bij een onlineboeking vat de ontvangstbevestiging van de boeking per e-mail het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, geaccepteerd door de klant, de datum waarop de boeking is gemaakt, informatie met betrekking tot de klantenservice en het adres van de vestiging van de verkoper samen waar de klant klachten kan indienen.
5. GEBRUIK VAN DE DIENST: Overeenkomstig de huidige regelgeving wordt de klant bij aankomst gevraagd een politieformulier in te vullen. Hiervoor wordt de klant gevraagd een identiteitsbewijs te tonen, zodat gecontroleerd kan worden of hij/zij het politieformulier moet invullen. Bij elk gedrag dat in strijd is met de goede zeden en de openbare orde, zal de horecagelegenheid de klant verzoeken de zaak te verlaten, zonder enige compensatie en/of zonder terugbetaling van het reeds betaalde. Huishoudelijk reglement, de klant accepteert en stemt ermee in zich aan dit reglement te houden. Indien de klant één van de bepalingen van het huishoudelijk reglement niet naleeft, is de vestiging genoodzaakt de klant te verzoeken de vestiging te verlaten, zonder enige schadevergoeding en/of zonder terugbetaling van het reeds betaalde.
Het organiseren van studentenfeesten, vrijgezellenfeesten e.d. is verboden.
6. AANKOMST, VERTREK EN DUUR VAN HET VERBLIJF: De klant dient op de aangegeven dag en tijdstippen aan te komen. Op grond van een wettelijke verplichting wordt de klant bij aankomst gevraagd de voor de passagierscontrole noodzakelijke informatie te verstrekken (contactgegevens, identificatienummer, enz.).
Bij late of vertraagde aankomst dient de klant de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen. Indien de gast niet binnen een uur na de geplande aanvangsdatum en -tijd van het verblijf arriveert, vervalt de reservering en mag de eigenaar over de gastenkamers beschikken. De borg blijft bij de eigenaar, die zich het recht voorbehoudt om het resterende bedrag van de accommodatieprijs op te eisen.
Aankomst- en vertrektijd: Uw kamer is vanaf 17.00 uur voor u beschikbaar. tot 20.00 uur Op de dag van vertrek dient u de accommodatie uiterlijk om 10.00 uur te verlaten. Laat het ons weten als u na 20.00 uur arriveert. of vóór 17.00 uur Indien er geen voorafgaande overeenkomst is, kunnen er voor aankomst of vertrek buiten deze uren extra kosten in rekening worden gebracht van 10 euro per kamer en per begonnen uur.
Tenzij anders overeengekomen met de eigenaar, kunt u van 07:30 tot 09:30 uur in de gedeelde keuken ontbijten. Laat ons alstublieft weten wat uw voorkeurstijd is. En laat het ons minstens 48 uur voor aankomst weten als u bepaalde voedselallergieën of -intoleranties heeft.
Indien het een reservering betreft voor een bepaalde periode van meer dan 15 dagen, dan wel voor onbepaalde tijd, maken partijen gezamenlijk een plaatsbeschrijving op. De klant die bij de eigenaar een reservering voor een bepaalde periode maakt, kan in geen geval aanspraak maken op enig recht om langer dan de geplande periode in de accommodatie te verblijven. Toewijzing of onderverhuur is verboden.
7. VERANTWOORDELIJKHEID: Wij doen ons best om het type accommodatie dat wordt aangeboden, de ligging van onze accommodatie, het comfortniveau en de belangrijkste kenmerken, de goedkeuring en de toeristische classificatie ervan te beschrijven in overeenstemming met de geldende regelgeving, maar wij kunnen u niet garanderen dat onze diensten op enigerlei wijze aan uw verwachtingen voldoen.
De foto's die u op ons reserveringsplatform ziet, zijn niet contractueel bindend. Hoewel wij ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de foto's, grafische voorstellingen en teksten die ter illustratie van de genoemde etablissementen worden gebruikt, een zo nauwkeurig mogelijk beeld geven van de aangeboden diensten, kunnen er verschillen optreden tussen het moment van reserveren en de dag waarop u van de dienst gebruikmaakt. Mocht u vragen hebben over de specifieke accommodatievoorwaarden en de diensten die wij aanbieden, dan nodigen wij u uit om VOOR de annuleringsdeadline rechtstreeks contact met ons op te nemen. Wij zullen ons best doen om uw vragen te beantwoorden. Wij zijn niet aansprakelijk voor het niet nakomen van een van onze verplichtingen uit hoofde van deze algemene voorwaarden, indien dit niet onze schuld is (fraude, valse verklaring, etc.) of het gevolg is van overmacht. In ieder geval zal onze aansprakelijkheid niet hoger zijn dan het bedrag dat wij voor uw reservering hebben ontvangen.
Wij spannen ons in om alle redelijkerwijs noodzakelijke zorg en toewijding te betrachten voor de juiste uitvoering van onze verplichtingen. Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade (waaronder winstderving, omzetverlies, geldverlies, tijdverlies, gemiste kansen of andere schade) die niet rechtstreeks door ons is veroorzaakt of die wij redelijkerwijs niet konden voorzien.
U bent aansprakelijk voor eventuele schade, verlies of nadeel die onze instelling lijdt als gevolg van een fout (daden of omissies) of nalatigheid van uw kant. In dat geval gaat u ermee akkoord om ons rechtstreeks het bedrag te betalen dat redelijkerwijs nodig is om de door u veroorzaakte schade te herstellen. Wij behouden ons het recht voor om uw reservering onmiddellijk en zonder restitutie te annuleren, indien uw gedrag tijdens het verblijf niet langer redelijk is en/of leidt tot ernstige klachten van het personeel van de accommodatie of andere gasten van de accommodatie.
De vestiging kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet of niet naar behoren uitvoeren van de reservering in geval van overmacht, veroorzaakt door een derde partij, door de klant, met name de onbeschikbaarheid van het internetnetwerk, de onmogelijkheid om toegang te krijgen tot de website, externe indringing, computervirussen of in geval van een vooruitbetaling die niet is geautoriseerd door de bank van de kaarthouder. Elke reservering of betaling die onregelmatig, niet uitvoerbaar, onvolledig of frauduleus is en die aan de klant kan worden toegeschreven, leidt tot annulering van de bestelling op kosten van de klant, onverminderd eventuele burgerlijke of strafrechtelijke stappen tegen laatstgenoemde.
8. CLAIMS:
Klachten met betrekking tot het niet of slecht uitvoeren van de gereserveerde diensten moeten, op straffe van verval, binnen acht dagen na de datum van vertrek uit de accommodatie schriftelijk aan ons worden gemeld.
9. PRIJZEN OF TARIEVEN
De prijzen met betrekking tot de reservering van diensten worden vóór en tijdens de reservering aangegeven.
Soms zijn er op ons platform lagere tarieven beschikbaar op bepaalde data voor een bepaald verblijf, product of dienst. Deze lagere tarieven kunnen echter onderhevig zijn aan specifieke voorwaarden en beperkingen, waaronder annulerings- en niet-restitutiebeleid. Lees de relevante product-, service- of boekingsinformatie zorgvuldig door om de voorwaarden te begrijpen voordat u uw boeking maakt.
De prijzen worden aan de klant bevestigd in het bedrag inclusief BTW, in de commerciële valuta van de vestiging en zijn enkel geldig voor de op het reserveringsplatform aangegeven duur. Indien de afschrijving in de vestiging plaatsvindt in een andere valuta dan de valuta die is bevestigd bij de reservering, zijn de wisselkosten voor rekening van de klant. Alle reserveringen, ongeacht hun herkomst, dienen te worden betaald in de lokale valuta van de vestiging, tenzij ter plaatse speciale afspraken zijn gemaakt. Tenzij anders vermeld op het boekingsplatform, zijn aanvullende diensten niet bij de prijs inbegrepen. Belastingen (lokale belastingen, toeristenbelasting, etc.) dienen, indien van toepassing en vermeld op de pagina met tarieven, rechtstreeks ter plaatse aan de accommodatie te worden betaald, contant (in euro). Elke wijziging of invoering van nieuwe wettelijke of reglementaire belastingen die door de bevoegde autoriteiten worden opgelegd, zal automatisch worden doorberekend in de prijzen die op de factuurdatum worden vermeld.
10. VOORUITBETALING - BETALING - NO SHOW - BELANGRIJKE INFORMATIE:
De klant verstrekt zijn bankgegevens als garantie voor de reservering, behoudens bijzondere voorwaarden of tarieven, via een creditcard of een privé-bankkaart (Visa, Mastercard, American Express, Diners Club... afhankelijk van de mogelijkheden die het reserveringsplatform van het etablissement biedt), door rechtstreeks in de daarvoor bestemde ruimte (beveiligde toegang door SSL-codering) het kaartnummer in te vullen, zonder spaties tussen de cijfers, evenals de vervaldatum (er wordt gespecificeerd dat de gebruikte bankkaart geldig moet zijn op het moment van verbruik van de dienst) en het visuele cryptogram. Hij dient zich bij de accommodatie te melden met de bankkaart die gebruikt is ter garantie van de reservering. De betaling wordt tijdens het verblijf afgeschreven bij de accommodatie, behalve in het geval van bijzondere voorwaarden of tarieven waarbij een deel of het volledige bedrag op het moment van de boeking wordt afgeschreven. Deze vooruitbetaling wordt een aanbetaling genoemd. Bij no-show (niet geannuleerde reservering – klant niet aanwezig) van een reservering die met een creditcard is gegarandeerd, zal het etablissement de klant het in de algemene verkoopvoorwaarden vermelde bedrag als forfaitaire schadevergoeding in rekening brengen. Onze vestiging heeft gekozen voor elloha.com/stripe.com om online creditcardbetalingen te beveiligen. De geldigheid van de betaalkaart van de klant wordt geverifieerd door stripe.com. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een betaalkaart wordt geweigerd: de kaart is gestolen, de kaart is geblokkeerd, de limiet is bereikt, er is een fout opgetreden bij het invoeren van de gegevens, enz. Bij problemen moet de klant contact opnemen met zijn bank enerzijds en met de vestiging anderzijds om de reservering en de betaalwijze te bevestigen. Bij een tarief waarvoor online vooruitbetaling vereist is, wordt het vooraf betaalde bedrag, de aanbetaling, bij de boeking afgeschreven.
11. TE LAAT BETALEN
Voor elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en dat niet tien dagen na de vervaldatum is betaald, geldt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een rente van 1% per maand ten gunste van de verhuurder, te rekenen vanaf de vervaldatum. De rente van een begonnen maand geldt voor de gehele maand.
Als u uw reservering wilt bekijken, wijzigen of annuleren, raadpleeg dan de bevestigingsmail en volg de instructies daarin. Houd er rekening mee dat bij annulering kosten in rekening worden gebracht conform de annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden. (Vooruit)betaalde bedragen worden niet terugbetaald. Wij adviseren u om deze annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden zorgvuldig door te lezen voordat u uw reservering maakt en eventuele toekomstige betalingen te voldoen binnen de voor de reservering overeengekomen termijn. Indien u op de dag van inchecken te laat aankomt of uw aankomst wordt uitgesteld tot de volgende dag, dient u ons (tijdig/direct) hiervan op de hoogte te stellen. Zo kunnen wij uw reservering niet annuleren en u geen kosten in rekening brengen wegens no-show.
12. RESPECT VOOR DE PRIVACY: De klant wordt op elk van de formulieren voor het verzamelen van persoonsgegevens geïnformeerd over het verplichte of optionele karakter van de antwoorden door de aanwezigheid van een asterisk. De verwerkte informatie is bestemd voor de instelling elloha.com, haar entiteiten, haar partners, haar dienstverleners (en met name online betalingsaanbieders). De klant geeft elloha.com toestemming om zijn/haar persoonsgegevens aan derden mee te delen op voorwaarde dat een dergelijke mededeling verenigbaar is met de uitvoering van de taken van elloha.com krachtens deze algemene voorwaarden en in het kader van het Klantenhandvest voor de bescherming van persoonsgegevens. Met name bij online betalingen is het noodzakelijk dat de bankgegevens van de klant via de betalingsaanbieder Stripe worden doorgegeven.com aan de bank van de instelling, voor de uitvoering van het reserveringscontract. De klant wordt erop gewezen dat de gegevensoverdracht derhalve kan plaatsvinden naar het buitenland, waar geen passend beschermingsniveau voor persoonsgegevens in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens geldt. De klant stemt echter in met deze overdracht, die noodzakelijk is voor de uitvoering van zijn reservering. Constellation SAS / Stripe.com heeft zich er in haar professionele hoedanigheid toe verbonden alle veiligheidsmaatregelen te nemen en de vertrouwelijkheid van de gegevens bij genoemde gegevensoverdrachten te respecteren.
13 . TOEKOMSTIGE CORRESPONDENTIE
Als u een reservering maakt, gaat u ermee akkoord dat wij u vóór uw aankomstdatum bij de accommodatie een e-mail sturen met informatie over uw bestemming en aanbiedingen die relevant zijn voor uw verblijf (inclusief aanbiedingen van onze partners, als u akkoord bent gegaan met deze te ontvangen). Wij sturen u mogelijk ook een e-mail na afloop van uw verblijf bij de accommodatie, waarin u wordt uitgenodigd onze vragenlijst voor gastfeedback in te vullen.
14. BEWIJSOVEREENKOMST
Het invoeren van de vereiste bankgegevens, evenals de aanvaarding van deze algemene voorwaarden en van de voucher of reserveringsaanvraag, vormen een elektronische handtekening die tussen partijen dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening. De geautomatiseerde gegevens die zijn opgeslagen in de computersystemen van elloha.com. worden bewaard onder redelijke veiligheidsomstandigheden en worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen. De klant wordt geïnformeerd dat zijn IP-adres wordt geregistreerd op het moment van de boeking.
15. OVERMACHT
Onder overmacht wordt verstaan elke gebeurtenis die buiten de macht van de partijen ligt, die onvoorzienbaar en onoverkomelijk is en die de klant of de onderneming verhindert de verplichtingen uit de overeenkomst geheel of gedeeltelijk na te komen. Als gevallen van overmacht of toeval worden beschouwd, die welke gewoonlijk worden erkend door de jurisprudentie van de Belgische hoven en rechtbanken. Geen van beide partijen is aansprakelijk jegens de andere partij indien de verplichtingen niet worden nagekomen ten gevolge van overmacht. Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat overmacht de uitvoering van de wederzijdse verplichtingen van partijen opschort en dat elke partij de daaruit voortvloeiende kosten draagt.
16. GEHEEL
Deze algemene verkoopvoorwaarden, de verkoopvoorwaarden van het door de klant gereserveerde tarief en het reserveringsbewijs of de reserveringsaanvraag geven alle verplichtingen van de partijen weer. De algemene of specifieke voorwaarden die door de klant zijn meegedeeld, kunnen niet in deze algemene voorwaarden worden opgenomen. De documenten die de contractuele verbintenissen tussen partijen vormen, zijn, in afnemende volgorde van prioriteit, het reserveringsformulier of de reserveringsaanvraag (met inbegrip van de specifieke voorwaarden van het gereserveerde tarief) en deze algemene voorwaarden. Indien er een tegenstrijdigheid bestaat tussen het reserveringsformulier en de algemene voorwaarden, zijn enkel de bepalingen die op het reserveringsformulier voorkomen van toepassing op de desbetreffende verplichting. Deze algemene voorwaarden voor online verkoop kunnen op elk moment door de vestiging worden gewijzigd en/of aangevuld. In dat geval zal de vestiging de nieuwe versie van de algemene verkoopvoorwaarden via internet online zetten. Zodra deze online is geplaatst, zijn de nieuwe versie van de algemene voorwaarden voor online verkoop automatisch van toepassing op alle klanten.
17. GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTES
De opdrachtgever dient het rustige karakter van de ruimte te respecteren en de ruimte te gebruiken overeenkomstig het beoogde gebruik. Hij houdt rekening met de gemoedsrust van de andere bewoners en van de eigenaar. Ouders moeten er ook op toezien dat hun kinderen de regels van de plek respecteren. Wij vestigen de aandacht van de klant op het feit dat minderjarigen die zich in en rond het huis bevinden, onder de volledige verantwoordelijkheid van hun ouders of andere personen vallen die gezag over hen hebben.
Het gereserveerde verblijf is vastgesteld voor een specifiek aantal personen, inclusief baby's en jonge kinderen. Indien het aantal gasten dit aantal overschrijdt, heeft de eigenaar het recht om de extra gasten te weigeren of om de gast te verplichten een andere kamer te boeken (indien beschikbaar) om deze gasten te huisvesten, tegen de vermelde prijs.
Huisdieren zijn niet toegestaan. Indien deze regel niet wordt nageleefd, heeft de eigenaar het recht de gast de toegang tot zijn kamer te weigeren. Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of verbreking van het contract op initiatief van de eigenaar. In geval van vertrek van de klant kan er dan ook geen restitutie worden verleend.
Wij informeren onze gasten die mogelijk allergieën hebben, dat wij een kat en een hond hebben, maar dat zij geen toegang hebben tot de gastenkamers.
De gast wordt verzocht niet te roken of te eten op de kamer om ongelukken te voorkomen die de kwaliteit en de sfeer van de accommodatie zouden kunnen schaden. Hij verbindt zich ertoe de kamer en het meubilair die hem ter beschikking zijn gesteld, in goede staat terug te geven.
De toegang tot ons gastenverblijf is strikt voorbehouden aan onze klanten. De opdrachtgever verbindt zich ertoe geen bezoekers de ruimte te laten betreden, tenzij hij daarvoor uitdrukkelijk toestemming heeft gekregen. Bij niet-naleving van dit principe kan de reservering onmiddellijk worden beëindigd. Indien van toepassing, dient u het resterende verblijfbedrag in zijn geheel te betalen, zonder enige compensatie.
Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor verlies, diefstal en/of schade en/of letsel aan eigendommen en/of personen die zich op het terrein bevinden, ongeacht de oorzaak.
Al onze gastenkamers zijn rookvrij.
18. DIEREN: De aanwezigheid van dieren is niet toegestaan in de gastenkamers.
19. VERZEKERING: De huurder bewoont de woning als een verantwoordelijke vader. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde goed, de apparatuur en het terrein dat hem ter beschikking wordt gesteld. Hij vergoedt aan de verhuurder alle kosten die door zijn handelen ontstaan en verplicht zich eventuele schade te melden. Bij het verhuren van de accommodatie is de huurder wettelijk verplicht deze in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen, ook in geval van brand (art. 1732, 1733 en 1735 BW). Indien van toepassing (zie bijzondere clausules) is de huurder verzekerd voor zijn huuraansprakelijkheid middels een BRANDverzekering van het type GLOBAL, zowel voor de huurrisico's (het gebouw) als voor de inhoud (meubilair e.d.) die hem ter beschikking wordt gesteld. Deze risico's kunnen worden gedekt door de 'vakantie'-uitbreiding op de BRANDverzekering van de huurder. De huurder wordt verzocht contact op te nemen met zijn verzekeraar om zijn contract te controleren.
20. ANNULERING – VOORTIJDIG VERTREK:
Wanneer u een reservering maakt bij een etablissement, erkent u dat u het annulerings- en no-showbeleid van het etablissement hebt gelezen en geaccepteerd, evenals eventuele aanvullende voorwaarden van het desbetreffende etablissement die van toepassing kunnen zijn op uw reservering of tijdens uw verblijf, met inbegrip van de voorwaarden voor de door het etablissement geleverde diensten en/of producten. Hieronder vindt u de algemene annulerings- en no-showvoorwaarden die specifiek zijn voor elke vestiging. Ze worden ook herinnerd tijdens het boekingsproces en in de boekingsbevestigingsmail. Houd er rekening mee dat bij sommige tarieven of aanbiedingen annulering of wijziging van de reservering niet mogelijk is. Wij nodigen u daarom uit om de voorwaarden van ons etablissement te lezen voordat u uw reservering maakt. Reserveringen waarvoor een aanbetaling of vooruitbetaling (geheel of gedeeltelijk) vereist is, kunnen worden geannuleerd (zonder voorafgaande waarschuwing of ingebrekestelling) indien het/de gevraagde bedrag(en) (of het saldo) niet volledig is/zijn ontvangen op de overeengekomen betalingsdatum, conform de betalingsvoorwaarden van de betreffende accommodatie en reservering.
U wordt aansprakelijk gesteld voor te late betalingen, onjuiste bank-, creditcard- of betaalpasgegevens, ongeldige creditcard-/betaalpasgegevens of onvoldoende saldo en u heeft geen recht op restitutie van een (niet-restitueerbare) vooruitbetaling, tenzij anders vermeld in de algemene voorwaarden voor (vooruit)betaling en annulering van de accommodatie.
Wilt u uw reservering wijzigen of annuleren, raadpleeg dan uw bevestigingsmail en volg de instructies daarin. Houd er rekening mee dat bij annulering kosten in rekening worden gebracht conform de annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden van de betreffende accommodatie. (Vooruit)betaalde bedragen worden niet terugbetaald. Wij adviseren u om deze annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden zorgvuldig door te lezen voordat u uw reservering maakt en eventuele toekomstige betalingen te voldoen binnen de voor de reservering overeengekomen termijn.
De klant kan zijn reservering tot 15 dagen voor aankomst kosteloos annuleren. Bij annulering binnen 14 dagen voor aankomst dient de klant het volledige bedrag te betalen.
Indien de annulering te wijten is aan de verhuurder, mag deze de huurder een accommodatie van dezelfde of betere kwaliteit aanbieden voor de prijs van de reservering. Indien een dergelijk aanbod niet wordt gedaan of indien de huurder het aanbod weigert, moet de verhuurder de huurder de betaalde waarborgsom terugbetalen, alsook het resterende bedrag van de verblijfsprijs indien dit reeds betaald werd, en hem bovendien een schadevergoeding betalen die gelijk is aan 20% van de verblijfsprijs. Er is echter geen sprake van schadevergoeding indien er sprake is van overmacht.
Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt, vervalt het contract. De verhuurder behoudt zich het recht voor om het volledige huurbedrag te beheren en over zijn eigendommen te beschikken.
Het vroegtijdig vertrek van de huurder, ongeacht de reden, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.
21. GESCHILLEN / Elke claim met betrekking tot de inventaris van inventaris moet
• onmiddellijk aan de eigenaar worden gemeld,
• binnen drie dagen na het begin van het verblijf per e-mail, fax of post worden ingediend bij de Fédération des Gîtes de Wallonie.
Voor alle andere klachten met betrekking tot een verblijf kunt u zich wenden tot de Federatie, die bevoegd is een voorstel te doen voor een minnelijke schikking. Bij gebreke hiervan zijn enkel de rechtbanken bevoegd van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar het gebouw waarin de kamers zich bevinden, is gelegen.
© Federatie van Gîtes van Wallonië vzw – Prins van Luiklaan, 21/1 – 5100 Namen – +32 (0) 81 311 800 – www.gitesdewallonie.be
B. BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
Houd er rekening mee dat uw persoonsgegevens noodzakelijk zijn voor het verwerken van uw reserveringen. Deze gegevens worden in ons systeem geregistreerd en doorgegeven aan onze dienstverleners die de verwerking van uw reservering verzorgen. U beschikt over een permanent recht op toegang, verbetering en verzet met betrekking tot de gegevens die op u betrekking hebben. Om dit recht uit te oefenen, moet u ons een brief sturen naar het adres dat op uw bevestiging staat vermeld.
Wij sturen uw gegevens uitsluitend naar onze dienstverleners om uw reservering door ons en onze dienstverleners te laten verwerken. Indien nodig kunnen ons bedrijf en onze dienstverleners uw gegevens binnen hun groep doorgeven, in alle landen waar zij actief zijn.
Privacybeleid B&B La Chabetaine - Gîtes Les Myosotis Indigo en Royal Blue AVG.
Ingangsdatum: maart 2018. - herzien in januari 2025
Dit privacybeleid is van toepassing op de website : https://www.lachabetaine.be, eigendom van en geëxploiteerd door de B&B ""La Chabetaine"" en de gîtes ""Les Myosotis"" waarvan het hoofdkantoor gevestigd is op 26, Rue du Pont de la Ramée, Morhet 6640 in Vaux-Sur-Sûre - België, geregistreerd bij de BCE onder nummer 0541.746.384. Alle persoonsgegevens die wij verzamelen (hierna de ""Gegevens"") worden verwerkt overeenkomstig de Belgische en Europese regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, met name Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming, ""AVG""), Richtlijn 2002/58/EG, zoals gewijzigd door Richtlijn 2009/136/EG en de wet van 13 juni 2005, ook bekend als de ""Wet betreffende de elektronische communicatie"", zoals gewijzigd door de wet van 10 juli 2012.
Dit privacybeleid beschrijft hoe wij de persoonsgegevens verzamelen en gebruiken die u ons verstrekt via onze website: https://www.lachabetaine.be wanneer u een reservering maakt. Daarnaast wordt beschreven welke keuzes u hebt met betrekking tot het gebruik van uw persoonsgegevens en hoe u deze kunt inzien en bijwerken. Wij kunnen dit privacybeleid van tijd tot tijd wijzigen. Wij adviseren u daarom deze pagina regelmatig te controleren om op de hoogte te blijven.
De soorten persoonsgegevens die wij verzamelen, omvatten:
• Uw voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer en postadres, bij aankomst uw identiteitskaart en/of paspoort.
• Voor kinderen onder de 18 jaar: leeftijd
• Uw verblijfsgegevens, inclusief aankomst- en vertrekdata, speciale verzoeken, opmerkingen over uw voorkeuren (accommodatievoorkeuren, voorzieningen of andere);
• Informatie over uw marketingvoorkeuren of uw antwoorden op enquêtes, wedstrijden en promotieaanbiedingen;
Als u met deze gegevens wordt geïdentificeerd als een echt persoon, wordt dit beschouwd als persoonlijke informatie die valt onder dit privacybeleid.
U kunt altijd zelf kiezen welke persoonlijke gegevens u met ons wilt delen (indien van toepassing). Als u ervoor kiest om bepaalde gegevens niet te delen, kan dat gevolgen hebben voor uw transacties met ons.
Waarom verzamelen, gebruiken en delen wij uw persoonsgegevens?
•Reserveringen : Wij gebruiken uw persoonsgegevens om uw online reservering te voltooien en te beheren.
• Klantenservice : Wij gebruiken uw persoonsgegevens om u ondersteuning te bieden.
• Gastbeoordelingen : Wij kunnen uw contactgegevens gebruiken om u per e-mail uit te nodigen om na uw verblijf een beoordeling achter te laten. Dit kan andere reizigers die op zoek zijn naar accommodatie helpen.
• Marketingactiviteiten : Wij gebruiken uw gegevens ook voor marketingdoeleinden, voor zover de wet dit toestaat.
• Overige communicatie : Wij kunnen contact met u opnemen via e-mail, post, telefoon of sms, afhankelijk van de contactgegevens die u met ons hebt gedeeld. Er zijn verschillende redenen waarom dit zo kan zijn:
o Het kan zijn dat wij contact met u moeten opnemen over de verzoeken die u heeft gedaan. Als u nog geen online reservering heeft gemaakt, sturen wij u mogelijk een herinnering om het proces voort te zetten. Wij zijn van mening dat deze extra service nuttig voor u is, omdat u hiermee verder kunt met uw reservering zonder dat u opnieuw naar de betreffende accommodatie hoeft te zoeken of alle vereiste velden opnieuw hoeft in te vullen.
Wanneer u gebruikmaakt van onze diensten, kunnen wij u een vragenlijst sturen of u uitnodigen om een reactie achter te laten over uw ervaring op onze website.
• Juridische doeleinden : in sommige gevallen moeten we uw gegevens mogelijk gebruiken om juridische geschillen te beheren en op te lossen of in verband met regelgevende of nalevingsonderzoeken.
•Fraudedetectie en -preventie: Wij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken voor het detecteren en voorkomen van fraude of andere illegale of ongewenste activiteiten.
• Verbeteren van onze diensten : tot slot gebruiken wij uw persoonsgegevens voor analytische doeleinden, om onze diensten, de ervaring van onze klanten en de functionaliteit en kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Voor de verwerking van uw gegevens zoals hierboven vermeld, baseren wij ons op de volgende wettelijke kaders:
• Uitvoering van het contract: Het kan nodig zijn dat wij uw persoonsgegevens gebruiken om het contract dat u met ons heeft, uit te voeren. Wanneer u bijvoorbeeld gebruikmaakt van onze diensten om online een reservering te maken, gebruiken wij deze gegevens om te voldoen aan onze verplichtingen om deze reservering uit te voeren en te beheren in overeenstemming met de overeenkomst tussen ons.
• Gerechtvaardigde belangen: Wij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken voor onze gerechtvaardigde belangen, zoals het verstrekken van inhoud die relevant is voor uw profiel op de Website, in e-mails en nieuwsbrieven, het verbeteren en promoten van onze producten en diensten en de inhoud van onze Website, of voor administratieve, juridische en fraudedetectiedoeleinden.
• Toestemming: Wij kunnen uw toestemming nodig hebben om uw persoonsgegevens te gebruiken voor bepaalde direct-marketingdoeleinden. U kunt deze toestemming op elk gewenst moment intrekken door contact met ons op te nemen via een van de adressen aan het einde van dit Privacybeleid.
Hoe delen wij uw persoonsgegevens met derden?
Houd er rekening mee dat uw persoonsgegevens noodzakelijk zijn voor het verwerken van uw reserveringen. Deze gegevens worden in ons systeem geregistreerd en doorgegeven aan onze dienstverleners die de verwerking van uw reservering verzorgen. U beschikt over een permanent recht op toegang, verbetering en verzet met betrekking tot de gegevens die op u betrekking hebben. Om dit recht uit te oefenen, moet u ons een brief sturen naar het adres dat op uw bevestiging staat vermeld.
Wij sturen uw gegevens uitsluitend naar onze dienstverleners om uw reservering te kunnen verwerken, zowel door ons als door onze dienstverleners. Indien nodig kunnen ons bedrijf en onze dienstverleners uw gegevens binnen hun groep doorgeven, in alle landen waar zij actief zijn.
Eén van deze aanbieders is SAS Elloha.com (geregistreerd onder nummer FR 21837856806 – Identificatienummer WAPIAAAAWa_fNfBk) – Eigenaar: elloha – SAS met variabel kapitaal – 4, rue Cité Bartissol – 66000 PERPIGNAN - Publicatiemanager: Bruno DELMAS, President – contact@elloha.com en het online betalingsbedrijf stripe.com met postadres: Stripe 510 Townsend Street - San Francisco, CA 94103, Verenigde Staten - info@stripe.com De volgende garanties zijn door ons en door elloha.com/stripe.com genomen om een voldoende niveau van bescherming van uw persoonsgegevens te garanderen: (i) elke entiteit of dienstverlener die uw gegevens buiten de Europese Unie moet verwerken, biedt een passend beschermingsniveau bij besluit van de Europese Commissie. (ii) Uw persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt om uw reservering te kunnen verwerken.
Door een reservering te maken op onze site stemt u in met de verwerking van uw persoonsgegevens zoals beschreven in de hierboven vermelde clausules, met inbegrip van de doorgifte ervan aan onze dienstverleners.
Onze dienstverleners:
Wij zijn verbonden met verschillende onlineboekingssites zoals: Booking.com – Expedia en affiliates – Airbnb – Tripadvisor – die beheerd worden door een Channel Manager, namelijk: elloha.com.
Hoewel wij de inhoud voor deze websites verzorgen en u rechtstreeks bij ons boekt, worden de boekingen verwerkt door de desbetreffende sites. De gegevens die u op deze websites verstrekt, worden dus met deze websites en hun partners gedeeld. Hieronder vallen uw persoonlijke gegevens, zoals uw naam, contactgegevens, betalingsgegevens, de namen van de personen die met u meereden en eventuele voorkeuren die u heeft aangegeven bij het maken van de boeking.
• Booking.com :. gevestigd aan Herengracht 597, 1017 CE, Amsterdam, Nederland ( www.booking.com) . Uw gegevens worden gedeeld met de wereldwijde klantenserviceteams van Booking.com, zodat ze u kunnen helpen wanneer u dat nodig hebt. Booking.com kan uw persoonsgegevens gebruiken voor technische, analytische of marketingdoeleinden zoals beschreven in het Privacybeleid van Booking.com. Dit betekent ook dat uw gegevens kunnen worden gedeeld en geanalyseerd door andere leden van Booking Holdings Inc. (Agoda.com, Rentalcars.com en Kayak.com) om u gepersonaliseerde reisaanbiedingen te doen die voor u interessant kunnen zijn. Als u vragen heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens door Booking.com, kunt u een e-mail sturen naar dataprotectionoffice@booking.com
• Expedia : Uw persoonsgegevens kunnen door Expedia worden gedeeld met hun gelieerde ondernemingen die actief zijn in de reis- en vrijetijdssector, waaronder Hotels.com, LP, Hotwire, Inc en Venere, Trivago – Cheaptickets – travelocity – Orbitz – ebookers.com. Met deze gegevensuitwisseling kunnen wij, met uw voorafgaande toestemming, u informeren over producten en diensten op het gebied van vrije tijd en reizen die u mogelijk interesseren. Indien deze gelieerde ondernemingen toegang hebben tot deze gegevens, zullen zij maatregelen treffen die minstens zo beperkend zijn als de maatregelen die in dit Privacybeleid worden beschreven. Voor vragen over de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u contact opnemen met Expedia via het e-mailadres serviceclient@support.expedia.fr.
• Abritel – HomeAway : Groepsbedrijven delen uw persoonlijke gegevens soms met gelieerde bedrijven binnen de Expedia Group-familie die vermeld staan op expediagroup.com, evenals met hun externe dienstverleners. Wanneer externe dienstverleners toegang hebben tot gegevens, verzamelen zij uitsluitend de informatie die noodzakelijk is om hun taken uit te voeren. Het is hen verboden de informatie te delen of te gebruiken voor andere doeleinden. De beheerder van uw persoonsgegevens is HomeAway UK Limited.
De Europese vertegenwoordiger is: HomeAway UK Limited en u kunt contact met hen opnemen via het privacygedeelte van het Klantenserviceportaal : https://aide.abritel.fr/category/Privacy
• Airbnb : We werken samen met Airbnb, met wie uw gegevens om dezelfde redenen kunnen worden gedeeld en dat gebonden is aan zijn eigen privacybeleid. Als u vragen of klachten heeft over het privacybeleid van Airbnb of over de manier waarop gegevens worden verwerkt, kunt u contact opnemen met:
Voor inwoners van de VS: Airbnb, Inc., Juridische afdeling, 888 Brannan Street, San Francisco, CA 94103.Voor inwoners buiten de Verenigde Staten: Airbnb Ireland UC, Data Protection Compliance Officer, 8 Hanover Quay, Dublin 2, Ierland of per e-mail: terms@airbnb.com
• Tripadvisor : Wij zijn verbonden aan Tripadvisor, waarvan de diensten toegankelijk zijn vanaf alle volgende sites en hun bijbehorende domeinen (gezamenlijk de ""Sites""): flipkey.com, holidaylettings.fr, housetrip.fr, niumba.com, tripadvisor.fr en vacationhomerentals.com. Als u vragen of klachten heeft over het privacybeleid van Tripadvisor of over de manier waarop met uw gegevens wordt omgegaan, kunt u per post contact met ons opnemen via
TripAdvisor 7 Soho Square Londen W1D 3QB t.a.v.: Functionaris voor privacy/juridische afdeling - E-mail: privacy@tripadvisor.com
• Sociale media / Facebook : Als u gebruikmaakt van sociale-mediafuncties op onze website, kunnen de aanbieders van deze sociale media ons informatie sturen, afhankelijk van hun respectieve beleid. Deze informatie kan bestaan uit uw naam, profielfoto, geslacht, vriendenlijsten en alle andere informatie die u openbaar maakt. Als u dit delen wilt voorkomen, kunt u dit doen door de privacyinstellingen van uw Facebook-account of de overeenkomstige instellingen en voorkeuren op andere sociale media te wijzigen.
• Derde dienstverleners : Wij kunnen dienstverleners inschakelen om uw persoonsgegevens te verwerken, strikt in uw belang en in het kader van ons pension of onze accommodatie. Deze verwerking wordt uitgevoerd om de betaling van reserveringen te vergemakkelijken, promotiemateriaal te versturen of voor analytische ondersteuningsdoeleinden. Deze databasebeheerders zijn gebonden aan geheimhoudingsclausules en mogen uw persoonsgegevens niet gebruiken voor hun eigen doeleinden of voor andere doeleinden.
• Bevoegde autoriteiten : wij geven persoonsgegevens door aan wetshandhavingsinstanties voor zover dit wettelijk vereist is of strikt noodzakelijk is voor het voorkomen, opsporen of vervolgen van strafbare feiten of fraude. Deze gegevens worden in geen geval gebruikt voor andere doeleinden dan op verzoek van de bevoegde autoriteiten.
Bewaring van persoonsgegevens
Wij bewaren uw persoonsgegevens zolang als wij dat nodig achten om u onze diensten te verlenen, om te voldoen aan de toepasselijke wetten (waaronder wetten met betrekking tot het bewaren van documenten), om juridische geschillen met derden op te lossen en om onze bedrijfsactiviteiten uit te voeren. Alle bewaard gebleven persoonsgegevens vallen onder dit privacybeleid.
Welke beveiligingsprocedures worden gebruikt om uw persoonsgegevens te beschermen?
In overeenstemming met de wetgeving inzake gegevensbescherming volgen wij redelijke procedures om ongeautoriseerde toegang tot en misbruik van uw persoonsgegevens te voorkomen. Om de bescherming en vertrouwelijkheid van de aan ons verstrekte persoonsgegevens te waarborgen, maken wij gebruik van passende professionele procedures en systemen. Wij passen bovendien beveiligingsprocedures en technische en fysieke beperkingen toe om het gebruik van en de toegang tot uw persoonsgegevens op onze servers en in onze klantendossiers te beperken. Enkel geautoriseerd personeel heeft, binnen het kader van hun taken, toegang tot uw persoonsgegevens.
Hoe kunt u uw persoonlijke gegevens beheren?
U kunt op elk moment een verzoek indienen om de persoonlijke gegevens die wij over u bewaren, in te zien. Als u ze wilt inzien, kunt u ze per e-mail naar onderstaand adres sturen. Vermeld in het onderwerp van de e-mail 'Verzoek om persoonsgegevens' om het proces te versnellen.
U kunt ook contact met ons opnemen als u van mening bent dat de persoonsgegevens die wij van u bewaren onjuist zijn, als u denkt dat wij niet langer het recht hebben om uw gegevens te gebruiken of als u andere vragen hebt over het privacybeleid of over ons gebruik van uw gegevens. U kunt ons e-mailen of schrijven via onderstaande contactgegevens. Uw verzoek wordt verwerkt overeenkomstig de geldende regelgeving inzake gegevensbescherming.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens?
B&B La Chabetaine N 26, Rue du Pont de la Ramée, Morhet 6640 in Vaux-Sur-Sûre (België).
Als u suggesties of opmerkingen heeft over dit privacybeleid, kunt u een e-mail sturen naar: alinbea.collard@skynet.be